K2 - Talent

Aldersgruppe: 9 - 13 år

Talentholdet er Vallensbæk Svømmeklubs bedste svømmehold, og derfor er det et krav, at svømningen prioriteres højt.
Det forventes således, at svømmerne deltager ved klubbens arrangementer dvs. træning, stævner, lejre og sociale arrangementer.
Derudover er det vigtigt, at svømmerne udviser et engagement til træning samt udviser lyst til at konkurrere ved stævner.

Formålet med Talentholdet er, at videreudvikle svømmerne teknisk og fysisk samt at modne svømmerne, så svømmerne herefter kan tilbydes en videreudvikling i det elitære 1. hold

Talentholdet træner 4 gange ugentligt. Derudover deltager de på to årlige træningslejre, hvoraf en er i udlandet.

Svømmerne laver 15 min. dry land /opvarmning inden hvert trænings pas.

Svømmerne på Talentholdet vil opnå en vis forståelse af svømningen på et teoretisk plan og eksempelvis opnå en forståelse af, hvilken svømmeteknik, som fremmer svømningen.

Svømmerne træner mange forskellige teknikøvelser. Svømmerne behersker de fire stilarter. Der arbejdes på, at gøre svømmerne bevidste om deres bevægelser og kropsdele.
Svømmerne bliver på dette hold stævnevante og er ellers på et konkurrenceforberedende/iværksættende stadie.
Svømmerne deltager i turneringsstævner, invitationsstævner, Sjællandske - samt Danske Årgangsmesterskaber.
Det forventes, at svømmerne deltager i så mange stævner som muligt.
Undervisningen/træningen indeholder blandt andet undervandssvømning. Svømmerne oppearbejder en udholdenhed i hver svømme art, dog kun så langt at teknikken rækker. Svømmerne kender til serie-svømning og kan følge simple og logiske træningssæt. Svømmerne træner varieret, med mange nye input.
På Talentholdet opbygges et virkeligt godt kammeratskab. På Talentholdet tilstræbes det, at svømmerne føler sig hjemme på holdet (opnår en tryghed i forhold til træningen, kammeraterne, trænerne og konkurrencen).

Det tilstræbes at skabe en bredde på holdet, som skal bære holdet, og hjælpe til den enkelte svømmers udvikling.
Det tilstræbes yderligere, at der på Talentholdet skabes bevidste og selvstændige svømmere. Der lægges vægt på at lære svømmerne, at alle bidrager med lige stor del til holdet.
Udover svømmemæssige aktiviteter afholder Talentholdet ofte sociale arrangementer i form af overnatninger, biografture, badelandsture, konkurrencer i Pizza spisning mv.

Tilmelding til dette hold kan kun godkendes efter aftale med holdets træner.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen
Hold i dag