K3 - 1. Holdet

Aldersgruppe: 9 - 13 år
1. Holdet er Vallensbæk Svømmeklubs bedste konkurrence svømmehold, og derfor er det et krav, at svømningen prioriteres højt.
Det forventes således, at svømmerne deltager ved klubbens arrangementer dvs. træning, stævner, lejre og sociale arrangementer.
Derudover er det vigtigt, at svømmerne udviser et engagement til træning samt udviser lyst til at konkurrere ved stævner.

Formålet med holdet er, at videreudvikle svømmerne teknisk og fysisk samt at modne svømmerne, så svømmerne kan være med på aller højeste plan
Holdet træner 6 gange ugentligt. Derudover deltager de på to årlige træningslejre, hvoraf en er i udlandet.

Svømmerne laver minimum 30 min. dry land /opvarmning inden hvert trænings pas.

Svømmerne bliver på dette hold stævnevante og er på et højt konkurrence stadie.
Svømmerne deltager i turneringsstævner, invitationsstævner, Sjællandske - samt Danske og internationale mesterskaber.
På holdet opbygges et virkeligt godt kammeratskab. På holdet tilstræbes det, at svømmerne føler sig hjemme på holdet (opnår en tryghed i forhold til træningen, kammeraterne, trænerne og konkurrencen).
Det tilstræbes at skabe en bredde på holdet, som skal bære holdet, og hjælpe til den enkelte svømmers udvikling.

Tilmelding til dette hold kan kun ske ved forhånds godkendelse fra holdets træner.
Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen
Hold i dag